محدود شدن تحریم هواوی همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است

به گزارش بلاگ پو، بعضی از مقام های دولت ترامپ در رابطه با محدود شدن تحریم هواوی توضیحاتی ارائه داده اند. به گفته این مقامات، شرکت چینی هواوی همچنان در لیست سیاه باقی می ماند و فقط تحت شرایط خاصی بعضی از مجوزها برای آن صادر می گردد. هواوی در ماه May در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا نهاده شد و به همین خاطر بدون کسب مجوز از دولت آمریکا نمی تواند با شرکت های آمریکایی همکاری داشته باشد.

محدود شدن تحریم هواوی همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است

روز گذشته وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا طی سخنرانی خود بیان کرد که در بخش هایی که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب نمی گردد، مجوزهایی برای هواوی صادر خواهد شد. همچنین او خاطرنشان نموده که شرکت مذکور کماکان در لیست سیاه باقی می ماند. همچنین به گزارش رویترز، مشاور ارشد مالی دولت ترامپ اعلام نموده که این دولت هیچگونه قطعه ای از هواوی خریداری نخواهد کرد ولی برای معاملات مربوط به قطعات غیر امنیتی مانعی وجود ندارد. البته این مشاور ارشد هم گفته چنین مجوزهایی برای مدت محدودی ارائه می شوند و این یعنی اگر مذاکرات مربوط به جنگ تجاری بین چین و آمریکا مطابق انتظارات پیش نرود، تحریم های علیه هواوی بار دیگر به وضعیت سابق برمی گردند.

علی رغم این اظهارنظرهای اجرا شده، همچنان وضعیت تحریم هواوی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. به عنوان مثال، آیا هواوی به راحتی می تواند برای گوشی های جدید خود از اندروید استفاده کند؟ گوگل یکی از مهم ترین شرکت هایی است که ارتباط خود را با هواوی قطع نموده و فقدان اندروید در گوشی های این شرکت، تاثیر قابل توجهی در کاهش آمار فروش گوشی های هواوی در بازارهای بین المللی دارد. در کنار هواوی، باید به قطع همکاری شرکت طراحی تراشه ARM هم اشاره کنیم که حالا معلوم نیست طبق قوانین جدید، می تواند بار دیگر همکاری با هواوی را شروع کند یا نه.

طی هفته های گذشته، خبرهایی در خصوص کوشش شرکت های آمریکایی مانند اینتل و کوالکام برای کاهش محدوده تحریم هواوی منتشر شده است. طبق این گزارش ها، آن ها خاطرنشان نموده اند که گوشی های هوشمند و سیستم های سرور برخلاف زیرساخت های حیاتی، خطر چندانی برای امنیت ملی آمریکا به همراه ندارند. طبق گزارش رویترز، هواوی در سال 2018 حدود 11 میلیارد دلار برای خرید قطعات آمریکایی پرداخت نموده است.

منبع: The Verge

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8833

به "محدود شدن تحریم هواوی همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدود شدن تحریم هواوی همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید