مذاکرات دیپلمات های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم

به گزارش بلاگ پو، معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در جریان نشستی در وین، درباره همکاری های دوجانبه در مبارزه با تروریسم و اقدامات سازنده در این جهت گیری، در چارچوب توافقات پوتین و ترامپ در هلسینکی، رایزنی کردند.

مذاکرات دیپلمات های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشت: آلیگ سیرومالوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و جان سالیوان معاون اول وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست روز دوشنبه خود در وین، تمایل دو کشور برای همکاری های دوجانبه در عرصه مبارزه با تروریسم را مورد تایید قرار دادند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این گفت وگوها، مسائل مربوط به مقابله با تهدیدات تروریستی مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر تمایل دو کشور برای ادامه اقدامات سازنده در این رابطه در چارچوب مذاکرات بین مسکو و واشنگتن تاکید کردند.

نمایندگان وزارت خارجه روسیه و آمریکا همچنین درباره مسائل مهم در عرصه مبارزه با تروریسم و همچنین جهت گیری های اصلی و همکاری های دوجانبه در این زمینه گفت وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه کتبی خاطرنشان کرد که دیپلمات های آمریکایی و روسی در وین درباره انجام گفت وگوهای دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم در بالاترین سطح، به توافق رسیده اند.

لازم به یادآوری است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست سران دوجانبه در ماه جولای سال 2018 در هلسینکی به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود پیشنهاد کرد که فعالیت گروه دوجانبه در عرصه مبارزه با تروریسم که از سال 2001 الی 2014 فعالیت داشت، باردیگر از سر گرفته شود.

نخستین نشست در این زمینه در همان سال 2018 با شرکت معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در وین انجام شد و تاکنون دو نشست دیگر در سطح کارشناسان برگزار شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11586

به "مذاکرات دیپلمات های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات دیپلمات های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید