مسکو خواهان شروع فوری مذاکرات بین ترکیه، سوریه و کُردها شد

به گزارش بلاگ پو، وزیر خارجه روسیه با درخواست برای شروع روند مذاکرات بین ترکیه، دولت سوریه و شبه نظامیان کُرد، از آمادگی مسکو برای میزبانی این گفت وگوها اطلاع داد.

مسکو خواهان شروع فوری مذاکرات بین ترکیه، سوریه و کُردها شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن درخواست برای توقف عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، خواهان آغاز فوری مذاکرات بین آنکارا و شبه نظامیان کُرد سوری شد.

لاوروف در واکنش به پیشروی نیروهای ترکیه ای در مناطق شرقی رودخانه فرات در خاک سوریه، گفت: مسکو خواهان آغاز فوری مذاکرات بین آنکارا، کُردها و دولت سوریه است. روسیه کوشش خواهد نمود که میزبان این مذاکرات باشد.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس وی با بیان اینکه مقامات ارتش روسیه با همتایان ترکیه ای خود در موضوع عملیات چشمه صلح در تماس هستند، اضافه نمود: روسیه خواهان کاهش هرچه سریعتر تنش ها در سوریه بر پایه [حفظ ] تمامیت ارضی این کشور است.

وزیر خارجه روسیه در این باره شرح داد: ما نگرانی های امنیتی ترکیه [درباره مرزهای جنوبی اش] را درک می کنیم اما مرتفع نمودن آن باید با در نظر دریافت منافع دولت سوریه انجام گردد... مذاکرات فراگیری باید از یک طرف بین کُردها و دولت سوریه و از طرف دیگر بین دمشق و آنکارا آغاز گردد.

لاوروف همچنین تاکید نمود عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه، نتیجه اقدامات آمریکا در حمایت از شبه نظامیان کُرد در این منطقه است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی این کشور رد شمال شرق سوریه اطلاع داد و به دنبال آن جنگنده های این کشور بعضی مواضع ی.پ.گ را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می گردد، هدف قرار داد. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام موفقیت آمیز بودن حملات هوایی و زمینی شب گذشته علیه شبه نظامیان کُرد در شمال استان های الرقه و الحسکه در سوریه، گفت مناطق مشخص شده برای روز اول به تصرف نیروهای ترکیه درآمده است.

ترکیه میخواهد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از 230 کیلومتر و عرض 30 الی 40 کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون 300 هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد نموده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راه چاره سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13420

به "مسکو خواهان شروع فوری مذاکرات بین ترکیه، سوریه و کُردها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو خواهان شروع فوری مذاکرات بین ترکیه، سوریه و کُردها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید