معاون اول رئیس جمهوری از نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های روستایی خراسان جنوبی بازدید کرد

به گزارش بلاگ پو، معاون اول رئیس جمهوری که به منظور شرکت در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر به بیرجند سفر نموده بود، از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای عشایر و روستاییان بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهوری از نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های روستایی خراسان جنوبی بازدید کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، این نمایشگاه به همت اداره کل استان، روزدوشنبه 15 مهر ماه در بیرجند برگزار گردید و اسحاق جهانگیری از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در چهار حوزه کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و معدن و همچنین نمونه ای از سیاه چادرهای عشایر استان در مجاورت سالن برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر برپا شد، و اداره کل استان در چهار غرفه توانمندی های روستایی خود را به نمایش گذاشت.

او اضافه کرد: در این غرفه های حوله بافی روستای جهانی خراشاد، مله بافی خوسف و تراش سنگ های نیمه قیمتی خور به عنوان روستای های ملی استان و نمونه اقامتگاه های بوم گردی استان به نمایش گذاشته شده است.

رمضانی با اشاره به بازدید اسحاق جهانگیری از این نمایشگاه بیان داشت: غرفه داران این نمایشگاه در گفت وگویی صمیمانه با معاون اول رئیس جمهوری دغدغه ها و دستاوردهای خود را در حوزه فراوری و اشتغال زایی و نیز موانع کسب وکار بیان نموده و عملکرد معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، در حمایت و معرفی توانمندی های روستاییان و عشایر را قابل تقدیر عنوان کردند.

او گفت: تاکنون 44 اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی راه اندازی شده که از این تعداد 36 اقامتگاه روستایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: 14 روستای هدف گردشگری در استان خراسان جنوبی تاکنون شناسایی و معرفی شده است.

او گفت: این روستاها که از توانمندی و قابلیت های بیشتری برای جذب گردشگر برخوردار هستند، توسط کمیته راهبردی گردشگری روستایی و عشایری با عنوان روستاهای هدف گردشگری معین و توسط هیئت دولت مصوب شدند.

رمضانی از روستاهای نایبند، خور، چنشت، ماخونیک، افین، فورگ، مصعبی و کریمو، باغستان، خرو، ازمیغان، اصفهک، سرند، پیرحاجات و ملوند به عنوان روستاهای هدف گردشگری این استان نام برد.

او با اشاره به کوشش های انجام شده برای شناسایی صنایع دستی فراموش شده در روستاها اضافه کرد: از بین 300 رشته صنایع دستی کددار کشور، 80 رشته در خراسان جنوبی فعال شده که اغلب این صنایع دستی متعلق به روستاها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام کرد: حوله بافی، چادرشب بافی، جاجیم بافی، برک بافی، سفالگری، مسگری و غیره از نمونه صنایع دستی احیاشده فعال در نقاط روستایی و عشایری خراسان جنوبی است.

همایش ملی روز روستا و عشایر که به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق رئیس جمهوری از شش سال پیش هرساله روز 15 مهرماه برگزار می گردد، سال جاری برای نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزارشده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13291

به "معاون اول رئیس جمهوری از نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های روستایی خراسان جنوبی بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رئیس جمهوری از نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های روستایی خراسان جنوبی بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید