مقام آمریکایی: واشنگتن نام سودان را از فهرست ترور حذف نخواهد کرد

به گزارش بلاگ پو، یک مقام آمریکایی بر این باور است که ایالات متحده نام سودان را از کشورهای حامی تروریسم حذف نمی کند.

مقام آمریکایی: واشنگتن نام سودان را از فهرست ترور حذف نخواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: واشنگتن نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف نخواهد نمود، آن هم تا زمانی که رهبری این کشور و سیاست های آن تغییر نکند و ارتش همچنان قدرت را در دست داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما مایل به حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم هستیم اگر تغییرات گسترده و چشمگیری در رهبری و سیاست های این کشور ایجاد گردد.

دولت ترامپ مذاکرات با سودان برای عادی سازی روابط با این کشور را هفته گذشته و پس از انکه ارتش ، عمر البشیر را از قدرت ساقط کرد، به حالت تعلیق درآورده است.

اقدامات ارتش سودان با مخالفت معترضان روبرو شده است. معترضان سودانی هفته ها بود که فشار زیادی را بر عمر البشیر وارد می کردند تا از قدرت کناره گیری کند. معترضان از ارتش خواسته اند تا قدرت را به نهادهای غیرنظامی واگذار کند.

سودان در سال 1993 میلادی از سوی بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا در فهرست کشورهای حامی تروریسم نهاده شد. واشنگتن در سال 2017 میلادی محاصره و تحریم های مالی و تجاری 20 ساله علیه سودان را لغو کرد و در حال مذاکره برای عادی سازی روابط سیاسی و مالی با این کشور بود تا نام آن را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف کند. سرنگونی عمر البشیر از قدرت پس از 39 سال موجب متوقف شدن این مذاکرات شده است.

دور بعدی این مذاکرات قرار بود اواخر آوریل برگزار گردد ولی دولت ترامپ این مذاکرات را متوقف نموده است.

این مقام آمریکایی گفت: مهم این است که عزم و اراده مردم سودان محترم شمرده گردد و به مردم اجازه انتقال سیاسی و مسالمت آمیز قدرت داده گردد. دولت آمریکا همچنان محدودیت ها علیه سودان را به قوت خود حفظ خواهد نمود و خارج کردن نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم فعلا مطرح نیست.

ایهاب عثمان رئیس شورای تجاری آمریکا و سودان نیز در این باره گفت: این مساله مهم است که آمریکا و هم پیمانانش یعنی فرانسه و انگلیس، فشار را بر ارتش سودان حفظ نمایند. آمریکا باید به بازسازی اقتصاد سودان نیز یاری کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6304

به "مقام آمریکایی: واشنگتن نام سودان را از فهرست ترور حذف نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: واشنگتن نام سودان را از فهرست ترور حذف نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید