ممنوعیتی که خود تحریمی گردشگری ایران است!

به گزارش بلاگ پو، موضوعی که این روزها موجب شده بعضی توریست ها پشت مرزهای ایران بمانند و از رود آن ها ممانعت گردد، مربوط به ممنوعیت تورهای گردشگری با موتورهای سنگین است. چندی پیش بخش نامه ای صادر شده بود درباره اینکه موتورهای بالای 250 سی سی اجازه تردد در داخل شهر را ندارند. اگرچه این ممنوعیت برای شهروندان است، اما این موضوع ما را برای ورود تورهای گردشگری با موتورهای سنگین به داخل کشور با مشکل روبرو کرد و مانع ورود آن ها به ایران شدند و این توریست ها پشت مرزها ماندند.

ممنوعیتی که خود تحریمی گردشگری ایران است!

رئیس جامعه تورگردانان گفت: با وجود اینکه بخشنامه ممنوعیت تردد موتورهای سنگین بالای 250 سی سی برای گردشگران خارجی اعلام نشده، اما همچنان از ورود گردشگران با این موتورها به ایران جلوگیری می گردد.

پورفرج بیان نمود: ما از توریست هایی صحبت می کنیم که قصد دارند جاده ابریشم را طی نمایند و از ایران عبور نمایند. قطعا آن ها با موتورهای خودشان در خیابان ها تردد نخواهند داشت، بنابراین اگر قصد بازدید از شهر هم داشته باشند، با این موتورها به خیابان نمی روند بلکه کل جهت تردد آن ها از جاده به پارکینگ هتل خواهد بود و بعد از آن به همراه راهنمای گردشگری و یا با وسایل نقلیه دیگر به مراکز گردشگری داخل شهر تردد می روند. اکنون ما درخواست های زیادی برای ورود این افراد به کشور داریم، ولی چون اجازه ورود موتورهای سنگین داده نمی گردد، آن ها را کنسل می کنیم.

وی با انتقاد از خود تحریمی ها گفت: به رئیس سازمان میراث فرهنگی در این خصوص نامه نوشتیم که اجازه ورود این گردشگران به کشور داده گردد، چون مسابقات جاده ابریشم برگزار می گردد و ما می توانیم بخشی از این گردشگران را به ایران بیاوریم. این در حالی است که آن ها چون جاده طی می نمایند باید با موتورها و خودروهای سنگین جا به جا شوند. قطعاً نمی توان با موتورهای کمتر از 250 سی سی جاده پیمود.

رئیس جامعه تورگردانان کشور بیان نمود: نامه ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی نوشته و دلیل این خود تحریمی را خواستم او هم نامه ای به شورای امنیت فرستاد و آن ها هم موافقت کردند و گفتند که این بخش نامه و ممنوعیت شامل گردشگران خارجی نمی گردد. حالا باید پلیس آن را اجرا کند و مانع ورود گردشگران با موتورهای سنگین نگردد. ما تا سه هفته آینده گروه های دیگری از جاده ابریشم داریم در واقع اگر نتوانیم از ظرفیت گردشگری جاده ابریشم استفاده کنیم و گردشگران آن را به ایران بیاوریم ایران را از جهت این جاده خارج نموده ایم.

منبع: مهر

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8698

به "ممنوعیتی که خود تحریمی گردشگری ایران است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیتی که خود تحریمی گردشگری ایران است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید