نشست از پراگ تا تهران برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، نشست از پراگ تا تهران به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت یان ریپکا ایران شناس اهل چک، روز شنبه 7 مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می گردد.

نشست از پراگ تا تهران برگزار می گردد

ایران شناسی و ادبیات فارسی در کشور چک سابقه ای دیرینه دارد و صاحب نظرانی نامدار در این رشته در چک پرورش یافته اند که آثار در خور اعتنایی هم خلق نموده اند. یان ریپکا، فلیکس تاوئر و یرژی بچکا از این جمله اند.

سال جاری پنجاهمین سال درگذشت یان ریپکا، ایران شناس و شرق شناس نامدار چک است. ریپکا آثار متعددی در باب حافظ، نظامی، عطار، فردوسی، باباافضل و سعدی نوشت و کتاب تاریخ ادبیات فارسی و تاجیکی او هم بسیار مشهور است. زبان و ادبیات چک هم در ایران بسیار مخاطب دارد و آثار نویسندگانی چون کافکا، هاشک، کوندرا، چاپک و کلیما با ترجمه های متعدد در ایران منتشر گردیده است.

به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت یان ریپکا نشست ویژه شهر کتاب با محوریت آنالیز وضعیت ایران شناسی در چک و زبان و ادبیات چک در ایران و همکاری ها و گفت وگوهای ادبی میان دو کشور برگزار می گردد با حضور و سخنرانی ایوانا بوزدخوا، زوزانا کریهوا، مونیکا روژیچکوا و ابوالقاسم اسماعیل پور همراه خواهد بود.

این برنامه روز شنبه هفتم مهر از ساعت 11 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع درخیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1777

به "نشست از پراگ تا تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست از پراگ تا تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید