نصب 13 سامانه ضد تگرگ در اردبیل، باغداران همکاری نمایند

به گزارش بلاگ پو، احمد شهریار در مصاحبه با خبرنگاران توضیح داد: سازمان جهاد کشاورزی بیشتر نقش توصیه ای، آموزشی و الگوسازی را در باغات و اراضی کشاورزی به منظور کاهش خسارات سرمازدگی و تگرگ برعهده دارد.

نصب 13 سامانه ضد تگرگ در اردبیل، باغداران همکاری نمایند

وی با اشاره به اینکه عمل به توصیه های فنی کارشناسان در پیشگیری از سرمازدگی و کاهش خسارت تگرگ زدگی موثر خواهد بود، شرح داد: سامانه ضد تگرگ یکی از بهترین پیشنهادات کارشناسان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از خسارات وارده به وسیله بارش تگرگ است و با درنظر دریافت آن می توان اقدامات پیشگیرانه را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: زارعان و باغداران می بایست به توصیه کارشناسان کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشند تا علاوه بر افزایش بهره وری مالی و فراوری مناسب محصولات از حوادث طبیعی نیز مصون بمانند.

شهریار با بیان اینکه خسارات موجود در بخش کشاورزی و باغات در بسیاری از مواقع برای دولت و مردم بسیار گران تمام شده و هزینه های سنگینی را در پی دارد، یادآور شد: تعبیه سامانه ضد تگرگ در مناطق مستعد و توجه به علائم و هشدارهای هواشناسی و آگاهی از نحوه مقابله با سرمازدگی در تمامی باغات و مزارع لازم است.

پوشش 85 هکتاری سامانه های ضد تگرگ

وی ادامه داد: سامانه ضد تگرگ در حدود 85 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات را پوشش داده و طبق آخرین پیش بینی ها برای نصب هر دستگاه اعتباری در حدود 700 میلیون ریال احتیاج است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سامانه های ضد تگرگ بیشتر در شهرستان مشگین شهر که از احتمال وقوع تگرگ بیشتری برخوردار هستند نصب شده است، اضافه کرد: با مقایسه مناطقی که تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و باغاتی که از این امکان بی بهره هستند به نقش تاثیرگذار این قبیل سامانه ها پی برده می گردد.

شهریار به تشریح مکانیسم عمل این سامانه نیز پرداخت و اضافه کرد: توپ های صوتی درنظر گرفته شده در سامانه ضدتگرگ به صورت نیمه هوشمند اجازه شکل گیری تگرگ را نداده و آن را به باران تبدیل می نماید.

وی ادامه داد: با تکامل و بروز رسانی این سامانه مطمئنا میزان خسارات وارده به وسیله تگرگ به باغات و مزارع به حداقل خواهد رسید و تاکنون نیز بازدهی بسیار مثبتی از عملکرد این سامانه دریافت شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4133

به "نصب 13 سامانه ضد تگرگ در اردبیل، باغداران همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب 13 سامانه ضد تگرگ در اردبیل، باغداران همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید