نمونه گیری از بقایای اجساد سقوط هواپیما به خاتمه رسید

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از مجموع 147 مسافر ایرانی جانباخته هواپیمای اوکراینی، بستگان 130 جان باخته برای نمونه برداری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه نموده اند.

نمونه گیری از بقایای اجساد سقوط هواپیما به خاتمه رسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از پزشکی قانونی کل کشور، مهدی فروزش در این باره گفت: از ابتدای اعلام حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 در شهرستان شهریار، همکاران ما در قالب گروه مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتند و بر نحوه جمع آوری اجساد نظارت کردند و همه اجساد در کاور نهاده شد و برای نمونه برداری به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته نمونه برداری از بقایای اجساد به انتها رسید، گفت: هم اکنون نمونه گیری از بستگان متوفیان در حال اجرا است و از 147 مسافر ایرانی، تا به امروز 130 نفر از بستگان جان باختگان مراجعه کردند و ما از بقیه بستگان درخواست می کنیم در اسرع وقت به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت جان باختگان مراجعه نمایند تا در تطبیق نهایی و تحویل اجساد به بستگان با تاخیر روبرو نشویم.

فروزش افزود: البته در این هواپیما 176 مسافر و خدمه جان باختند که 29 نفر از این مسافران اتباع خارجی هستند که به بستگان آن ها دسترسی نداریم و در مذاکره با پلیس اینترپل مقرر شد نمونه های دی ان ای بستگان آن ها به ما ارسال گردد تا تطبیق نهایی انجام گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار تطبیق چه زمانی شروع می گردد؟ گفت: قاعدتا بر اساس اصول فنی باید همه نمونه های بستگان احصاء گردد تا به وسیله نمونه های اجساد بتوانیم تطبیق را انجام دهیم و همه هدف ما این است که تحویل اجساد کامل باشد تا اشکالات بعدی در معین هویت ایجاد نگردد.

فروزش افزود: ما در مورد 29 تبعه خارجی این پرواز دچار مشکل شده ایم و کار ما را به تعویق انداخته است که امیدواریم با ارسال نمونه های دی ان ای بستگان این افراد، هر چه سریع تر کار تطبیق، انجام گردد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: اگر بستگان این جان باختگان اطلاعات بیشتری خواستند با شماره 9 - 56524801 که شماره مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران است تماس حاصل نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18979

به "نمونه گیری از بقایای اجساد سقوط هواپیما به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه گیری از بقایای اجساد سقوط هواپیما به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید