نیکلاس برنز: ترامپ بزرگترین تهدید برای ناتو است

به گزارش بلاگ پو، معاون وزارت خارجه آمریکا در دولت جورج بوش با اشاره به رویکردهای ترامپ در قبال متحدان آمریکا، گفت ترامپ بزرگترین تهدید برای ناتو است.

نیکلاس برنز: ترامپ بزرگترین تهدید برای ناتو است

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، نیکلاس برنز معاون وزارت خارجه آمریکا در دولت جورج بوش، رئیس جمهور کنونی آمریکا را بزرگترین تهدید برای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواند.

این دیپلمات برجسته و استاد دانشگاه هاروارد که هفته گذشته در نشستی به میزبانی اندیشکده اسپن صحبت می کرد، در خصوص رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کشورهای هم پیمان، گفت: ترامپ در قبال ژاپن و کره جنوبی بی ملاحظه بوده و با آن ها رفتار درستی نداشته است. او رابطه اش با شی جینپینگ [رئیس جمهور چین] و کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] را در اولویت قرار داده است.

برنز اضافه نمود: و در ارتباط با ناتو. من به عنوان فردی که در یک دولت جمهوری خواه، در دولت جورج دابلیو بوش، سفیر بوده ام، [می گویم که] او اروپا را یک رقیب می انگارد. این رئیس جمهور، یک یکجانبه گرا است و معتقد است که ایالات متحده واقعا باید در جهان تنها عمل کند.

او ادامه داد: او برای ائتلاف ما، مخرب بوده است. بزرگترین مسئله ای که اروپا با آن روبروست، تهاجم پوپولیست های ضددموکراسی، به دموکراسی است. رئیس جمهور جانب [ماتئو] سالوینی [معاون نخست وزیر ایتالیا] رهبر فاشیست [حزب] لیگ را گرفته است، جانب ویکتور اوربان رهبر تمامیت خواه مجارستان و جانب دولت [راستگرای] مجارستان را گرفته است. او دائما کوشش نموده است تا آنگلا مرکل [صدر اعظم آلمان] و ترزا می [نخست وزیر سابق انگلیس] را تضعیف کند. او امروز علیه شهردار لندن توییت کرد.

برنز اضافه نمود: او در ارتباط با ائتلاف ناتو، ضعیف ترین رئیس جمهوری است که ما تاکنون داشته ایم و بزرگترین تهدید برای این ائتلاف است.

ترامپ در سال 2016، در جریان رقابت های انتخاباتی، ناتو را ائتلافی منسوخ توصیف کرد. او بعد از رسیدن به کاخ سفید هم، هرچند گفت از ناتو حمایت می نماید، اما تأکید کرد که کشورهای عضو این پیمان باید هزینه های نظامی خود را افزایش دهند. او بارها ادعا نموده است که واشنگتن دارد برای امنیت اتحادیه اروپا هزینه می نماید و کشورهای اروپایی از تأمین هزینه های ناتو شانه خالی می نمایند.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9481

به "نیکلاس برنز: ترامپ بزرگترین تهدید برای ناتو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکلاس برنز: ترامپ بزرگترین تهدید برای ناتو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید