هر آنچه باید درباره فیلم جدید کروئلا بدانید

به گزارش بلاگ پو، فیلم جدید انیمیشن سینمایی 101 سگ خالدار (101 Dalmatians) شرکت دیزنی به نام کروئلا (Cruella)، قرار است در سال 2021 با بازی اما استون (Emma Stone) منتشر گردد.

هر آنچه باید درباره فیلم جدید کروئلا بدانید

در این مطلب نگاهی می اندازیم به لایو اکشن کروئلای دیزنی، و تاریخ انتشار و اطلاعات فاش شده از داستان آن. این فیلم به کارگردانی کریگ گیلسپی (Craig Gillespie) و فیلم نامه دینا فاکس (Dana Fox) و تونی مک نامارا (Tony McNamara)، داستان یکی از معروف ترین شرور های دیزنی، کروئلا د ویل (Cruella de Vil) را روایت می نماید.

  • 15 شخصیت شرور دیزنی و اقدام های پلیدشان علیه کاراکترهای محبوب ما
  • 42 فیلم که در سال 2021 نباید از دست دهید

شخصیت کروئلا برای اولین بار در انیمیشن سینمایی 101 سگ خالدار دیزنی (که خود اقتباسی بود از رومان 101 سگ خالدار نوشته دودی اسمیت /Dodie Smith) به عنوان آنتاگونیستی حضور یافت که قاطعانه قصد داشت تعداد زیادی از توله سگ های دالمی را بگیرد و آن ها را به یک کت خز تبدیل کند. این شخصیت در سال 1996 در لایو اکشن 101 سگ خالدار دوباره حضور یافت. در طول دهه اخیر، لایو اکشن هایی که شرکت دیزنی از انیمیشن های معروف خود ساخته، بسیار پیروز بوده است. فیلم کروئلا اقتباس جدیدی از انیمیشن سگ خالدار نیست، اما شخصیت شرور را در سبک فیلم مالفیسنت (Maleficent) بازسازی نموده است.

فیلم کروئلا که اما استون در نقش اول آن هنرنمایی نموده است، چهره ای از این شرور معروف را نشان می دهد که هواداران تا به حال ندیدند. او جوان، جسور و با استعداد است و به افکار دیگران اهمیتی نمی دهد. تریلر اول فیلم نشان می دهد که شخصیت کروئلا در این فیلم کمی انسانی تر و اخلاقی تر به تصویر کشیده شده است. اما باید منتظر ماند و دید که آیا این ایده پیروز خواهد شد یا نه.

تاریخ و نحوه انتشار فیلم کروئلا

از آنجایی که بیماری فراگیر کرونا باعث تعطیلی تمام سینما ها در سال 2020 شد، استدیو های فیلم به دنبال راه های دیگری برای انتشار فیلم های خود هستند. بعضی از استودیو ها تصمیم گرفتند که به جای اکران فیلم در پر ده های سینما، از سرویس استریم استفاده نمایند. در طول بیماری فراگیر، سرویس استریم Disney+ بسیار محبوب شده است و شایعه های حاکی از آن است که فیلم کروئلا هم قرار است به وسیله این پلتفورم استریم منتشر گردد. البته تریلر رسمی فیلم کروئلا تأیید می نماید که شرکت دیزنی فعلا دارد با روش اکران سینمایی پیش می رود.

در اواخر سال 2020 کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) یک استراتژی جدید برای اکران فیلم های پیش گرفت. طی این استراتژی، تمام فیلم های سال 2021 این شرکت قرار است به طور هم زمان هم در سینما ها و هم در پلتفرم استریم HBO Max اکران شوند. اگر این استراتژی پیروز گردد، احتمالا استودیو های دیگر هم این روش را در پیش خواهند گرفت. از آنجایی که شرایط ویروسی کووید19 هم چنان پابرجا است، هواداران باید این را در نظر بگیرند که ممکن است فیلم کروئلا هم به این روش اکران گردد.

فیلم کروئلا در اصل برای اکران در سینما در ماه دسامبر سال 2020 برنامه ریزی شده بود. اما به دلیل بیماری کووید 19، ساخت این فیلم هم همانند فیلم های دیگر در سال 2020، دچار تأخیر شد. نهایتا قرار شد این فیلم در روز 28 ماه می سال 2021 در سینماها اکران گردد و هنوز در شرایط اکران فعلی خود باقی مانده است. اما با توجه به این که چندیدن استودیو اکران فیلم های خود را تا سال 2022 به تأخیر انداختند، دور از ذهن نیست که تاریخ اکران فیلم کروئلا هم دوباره تغییر یابد.

ارتباط فیلم کروئلا با داستان 101 سگ خالدار چیست؟

جزئیات داستان فیلم کروئلا هنوز معین نیست، اما قطعا با داستان 101 سگ خالدار مرتبط خواهد بود. هر قسمت از فیلم های دیزنی شخصیت کروئلا را به شیوه ای به زندگی های راجر (Roger)، آنیتا (Anita) و سگ های آن ها آورده است. در داستان فیلم اصلی، کروئلا یکی از همکلاسی های آنیتا است. در نسخه لایو اکشن، کروئلا رئیس آنیتا است. فیلم کروئلا هم طبق سنت آنتاگونیست داستان را به نوعی به آنیتا مرتبط خواهد نمود. بر اساس تایید وب سایت Decider، بازیگر امیلی بیچام (Emily Beecham) به جای شخصیت آنیتا ایفای نقش خواهد نمود. از آنجایی که تریلر فیلم شامل صحنه هایی از سگ های خالدار هم هست، احتمالا هواداران بتوانند پردیتا (Perdita)، سگ آنیتا را در تریلر ببینند.

در فیلم کروئلا بازیگر برنده اسکار،اما استون، به عنوان نقش اصلی و مرکزی به جای شخصیت شرور معروف حضور دارد. اولین تریلر فیلم شخصیت بارونس ون هلمن (Baroness Von Hellman) با بازی اما تامپسون (Emma Thompson) را نشان می دهد که صاحب یک خانه مد است و کروئلا را به عنوان کارمند می پذیرد. پل والتر هاوزر (Paul Walter Hauser) و جوئل فرای (Joel Fry) هم نقش نوچه های کروئلا، هوراس (Horace) و جاسپر (Jasper) را بازی خواهند کرد. مارک استرانگ (Mark Strong)، کربی هاول-بپتیست (Kirby Howell-Baptiste) و امیلی بیچام (Emily Beecham) در این فیلم حضور خواهند داشت.

تریلر فیلم کروئلا

اولین تریلر فیلم کروئلا در روز 17 فوریه سال 2021 منتشر شد. این ویدیو دهه 1970 میلادی را در فیلم نشان می دهد و بیشتر تمرکزش این است که ریشه های بد ذاتی کروئلا را به تصویر بکشد. این ریشه ها شبیه به ریشه های شخصیت هایی هم چون جوکر و هارلی کوئین است و این موضوع باعث افزایش کنجکاوی و هیجانات درباره این فیلم می گردد.

منبع: Screenrant

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45138

به "هر آنچه باید درباره فیلم جدید کروئلا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره فیلم جدید کروئلا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید