هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج جدید کرونا در آفریقا، یک چهارم شهروندان اروپایی علیه کرونا واکسینه شده اند

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از 414 هزار نفر در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شده همچنین 3 هزار و 982 نفر جان خود را از دست داده اند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج جدید کرونا در آفریقا، یک چهارم شهروندان اروپایی علیه کرونا واکسینه شده اند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 156 میلیون و 719 هزار و 262 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 3 میلیون و 270 هزار و 225 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 134 میلیون و 111 هزار و 219 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 47 هزار و 819 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 33 میلیون و 369 هزار و 192 نفر رسیده است؛ تا به امروز 594 هزار و 6 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 414 هزار و 434 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 21 میلیون و 491 هزار و 598 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 234 هزار و 83 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 72 هزار و 559 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 15 میلیون و 9 هزار و 23 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 417 هزار و 176 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ترتیب با 5 میلیون و 728 هزار و 90، 4 میلیون و 977 هزار و 982، 4 میلیون و 855 هزار و 128، 4 میلیون و 428 هزار و 553 و 4 میلیون و 82 هزار و 198 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با 3 میلیون و 559 هزار و 222 مبتلا و آلمان نیز با 3 میلیون و 486 هزار و 462 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

4 میلیون و 480 هزار فرد مبتلا به کرونا در روسیه درمان شده اند

با شناسایی حدود 8 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به بیش از 4 میلیون و 863 هزار نفر رسیده، در حال حاضر 270 هزار نفر تحت درمان بوده و حدود 112 هزار بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 8 هزار و 386 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 4 میلیون و 863 هزار و 514 نفر رسیده است.

طبق این اطلاعات، بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، دو هزار و 846 مورد در شهر مسکو، 722 مورد در شهر سن پترزبورگ و 608 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است. ضمن اینکه، در حال حاضر 270 هزار و 532 نفر در سراسر روسیه بیمار فعال کرونایی بوده و همچنان در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 376 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 112 هزار و 622 بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده اند. طی روز گذشته، 31 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر سن پترزبورگ، 25 مورد در منطقه سامارسکی، 15 مورد در منطقه نیژنی نوگوراد و 12 مورد در مناطق لنینگراد و راستوف ثبت شد.

علاوه بر این، تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 8 هزار و 22 نفر افزایش یافت تا در مجموع به 4 میلیون و 480 هزار و 360 نفر برسد. سهم بهبود بیماران نیز طی روزهای اخیر در سطح 92.1 درصد کل افراد مبتلا باقی مانده است. بطور خاص، 871 بیمار در شهر سن پترزبورگ، 428 بیمار در منطقه مسکو، 215 بیمار در منطقه ساراتوفکسی و 203 نفر هم در منطقه راستوف، پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ها مرخص شدند.

این ستاد بطور جداگانه در خصوص شرایط شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اعلام نمود، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو با شناسایی دو هزار و 846 مورد جدید طی یک روز گذشته، به یک میلیون و 110 هزار و 795 نفر افزایش یافته است.

طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 60 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در پایتخت روسیه به 18 هزار و 722 نفر افزایش یابد. در این مدت، دو هزار و 262 بیمار هم در شهر مسکو درمان شدند. بدین ترتیب در کل دوره شیوع آلودگی، یک میلیون و 4 هزار و 60 نفر بهبود یافته اند. در حال حاضر 88 هزار و 13 نفر از ساکنین مسکو همچنان تحت درمان قرار دارند.

برنامه ژاپن برای تمدید شرایط اضطراری تا 31 مه برای مهار موج جدید کرونا

وزیر اقتصاد ژاپن اعلام نمود که دولت این کشور به منظور مهار افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا میخواهد شرایط اضطراری فعلی را در توکیو و سه منطقه دیگر تا انتها ماه مه تمدید کند.

به گزارش رویترز، یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن اعلام نمود که دولت این کشور به منظور مهار افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا میخواهد شرایط اضطراری فعلی را در توکیو و سه منطقه دیگر تا انتها ماه مه تمدید کند.

وی گفت: تمدید شرایط اضطراری در توکیو، اوزاکا، کیوتو و هیوگو تا 31 ماه مه ادامه خواهد داشت. وزیر اقتصاد ژاپن اضافه نمود که استان های فوکوکا و آیچی به این مناطق اضافه خواهند شد.

وی این اظهارات را در ابتدای جلسه ای با هیأتی از متخصصان برای بحث در خصوص اقدامات پیشنهادی اعلام کرد. انتظار می رود این اقدامات امروز به تصویب برسد.

این تمدید کمتر از دو ماه قبل از شروع بازی های المپیک توکیو به انتها می رسد و سوالات بیشتری را در خصوص توانایی پایتخت ژاپن برای میزبانی بازی ها ایجاد می نماید.

هشدار سازمان دنیای بهداشت نسبت به موج جدید کرونا در آفریقا

سازمان دنیای بهداشت (WHO) نسبت به موج جدید کروناویروس در آفریقا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان دنیای بهداشت نسبت به موج جدید کرونا ویروس در آفریقا به دلیل تاخیر در تامین واکسن، توزیع آن و پیدایش سویه های جدید کرونا هشدار داد.

در گزارش این سازمان آمده است: تاخیر در ارسال دُزهای واکسن کرونا از موسسه سرم هند، تاخیر در توزیع و تزریق واکسن در آفریقا و بروز گونه های جدید به این معنی است که خطر موج جدید ابتلا در این منطقه بسیار بالاست.

این گزارش تاکید نموده است که انواع جدیدی از ویروس مانند مواردی که در هند و آفریقای جنوبی پدید آمده اند می تواند موج سوم شیوع بیماری را در این قاره به همراه داشته باشد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، این سازمان اعلام نمود: اکنون آفریقا تنها یک درصد از دُزهای تزریق شده واکسن را در سطح دنیا تشکیل می دهد. اولین تحویل محموله های واکسن به 41 کشور آفریقایی تحت سازوکار کوواکس در ماه مارس شروع شد اما تا به امروز 9 کشور تنها یک چهارم دُزهای دریافتی را تزریق نموده اند در حالیکه 15 کشور کمتر از نیمی از واکسنهای تخصیص یافته را استفاده نموده اند.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره بی احتیاطی افراد واکسینه شده

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان با توجه به تصمیمات دولت برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده این افراد را به رعایت جوانب احتیاط فراخوانده و گفت: آلمان همچنان در موج سوم کرونا واقع شده است. وی در عین حال از طرح دولت برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده که از روز یکشنبه اجرایی می گردد حمایت کرد.

وزیر دادگستری دولت فدرال آلمان از تصویب آئین نامه کاهش محدودیت های کرونایی برای واکسینه شده ها و مبتلایان بهبود یافته اطلاع داد و آن را گام مهمی در راستا بازگشت به شرایط طبیعی عنوان نمود.

کریستینه لامبرشت، روز گذشته تاکید نمود در یک حکومت قانون مدار باید این موضوع روشن باشد که اعمال محدودیت ها با دلیل های موجه برای حفاظت از زندگی و سلامت دیگران امکان پذیر است.

این سیاست مدار حزب سوسیال دموکرات اضافه نمود در عین حال این مسئله هم باید روشن باشد که به محض این که این دلیل ها وجود نداشته باشند، ادامه اعمال محدودیت ها هم باید متوقف گردد.

وزیر دادگستری آلمان تاکید نمود که اصول بنیادی حاکمیت قانون فقط در شرایط مناسب معتبر نیستند، بلکه در شرایط بحرانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به گفته او وقتی خطر انتقال ویروس کرونا از طریق واکسینه شده ها و مبتلایان بهبود یافته به شدت کاهش پیدا می نماید، این مسئله باید در تدبیرهای پیشگیرانه نیز مدنظر قرار گیرد.

یکی از این امتیازها این خواهد بود که این افراد بر خلاف دیگر شهفرایندان برای خرید از فروشگاه های غیر مواد غذایی و مراجعه به آرایشگاه دیگر احتیاجی به ارائه آزمایش منفی ابتلا به کرونا ندارند.

این افراد همچنین اجازه خواهند داشت با دیگر شهفرایندان واکسینه شده گردهم آیند و در دیدارهای خانوادگی و محبت آمیز که شامل محدودیت تعداد حاضران هستند، به حساب نمی آیند. همچنین محدودیت رفت و آمد شبانه نیز شامل این افراد نمی گردد

امتیاز دیگر شهفرایندان واکسینه شده و مبتلایان بهبود یافته این خواهد بود که در بازگشت از سفرهای خارجی احتیاجی به قرنطینه شدن ندارند، مگر این که از منطقه ای بازگردند که در آن ویروس جهش یافته خطرناک کرونا شیوع پیدا نموده باشد

در عین حال این گروه از شهفرایندان باید همچنان در مکان هایی که استفاده از ماسک در آنها اجباری است، ماسک بزنند و فاصله گذاری فیزیکی اجتماعی را مانند دیگران رعایت نمایند

در حال حاضر بعضی ایالت های آلمان بخشی از نکات مطرح شده در مصوبه دولت ائتلافی را به اجرا گذاشته اند و به عنوان مثال در آنها افراد واکسینه شده از حقوق افرادی برخوردارند که یک آزمایش منفی تشخیص کرونا در اختیار دارند.

حدود 30 درصد شهفرایندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان حدود 29.5 درصد شهفرایندان در آلمان حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته اعلام نمود. 8.3 درصد شهفرایندان آلمانی هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

285 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 18034 مورد جدید به کرونا در عرض 24ساعت اطلاع داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هار نفر به 132.8 رسیده است.

در این کشور در 24ساعت گذشته 285 نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

شروع آنالیز واکسن چینی در آژانس دارویی اروپا

آژانس دارویی اروپا هم آنالیز ها برای تایید یک واکسن چینی را شروع نموده است. تا به حال تنها واکسن های فراوری نماینده شرکت های غربی فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون در اروپا تایید شده است.

یک چهارم شهفرایندان اروپایی علیه کرونا واکسینه شده اند

بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپایی حدود 150 میلیون دوز واکسن کرونا تا به حال در این اتحادیه تزریق شده است. فون در لاین، رئیس این نهاد اروپایی روز گذشته در پیامی توئیتری نوشت: یک چهارم شهفرایندان اروپایی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. در 27 عضو اتحادیه اروپا حدود 450 میلیون نفر زندگی می نمایند.

اتریش: برای اجرای طرح گذرنامه سبز منتظر اروپا نمی مانیم

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در سخنانی خواهان تسریع فرایند اجرای این طرح کمیسیون اروپایی شده آن را ضروری دانست.

وی اعلام نمود که در اجرای این طرح نمی خواهد منتظر تصمیم اتحادیه اروپا بماند.

از دهم تا 21 ماه جاری میلادی اولین طرح آزمایشی گذرنامه سبز بین بعضی کشورهای اروپایی برگزار می گردد که اتریش هم در آن شرکت خواهد نمود. در صورت موفقیت این طرح کشورهایی که در این طرح شرکت نموده اند می توانند وارد فاز عملیات واقعی شوند.

کورتس در سخنان امروز خود توضیح داد که تمایل دارد یک گذرنامه سبز یکنواخت و واحد در سراسر اروپا شکل گیرد

اتحادیه اروپا می خواهد طرح گذرنامه سبز را تازه در تابستان اجرایی کند و این برای اتریش خیلی دیر است. کورتس تأکید کرد که در این برهه زمانی توریسم اتریش باید از مدتها پیش به جریان افتاده باشد.

صدراعظم اتریش اعلام نمود که در نشست اتحادیه اروپا که در روزهای آدینه و شنبه برگزار می گردد برای اجرای سریع این طرح اروپایی کوشش خواهد نمود.

صدراعظم اتریش ضمن ابراز امیدواری برای یافتن قواعد یکنواخت برای این منظور در اتحادیه اروپا در عین حال گفت: اما ما نمی توانیم منتظر اتحادیه اروپا بمانیم، این به مفهوم خسارت گسترده به بخش های فرهنگی و گردشگری است.

وی اضافه نمود: انسان ها خواسته بجایی دارند و می خواهند به زودی دوباره نرمال زندگی نمایند، این مسئله احتیاج به قواعدی دارد و ما این کار را در اتریش با کارت ورود سبز انجام می دهیم.

طرح اعطای گواهینامه به واکسینه شده ها در دستور کار دولت نروژ

نروژ از هم از اوایل ماه ژوئن طرح اعطای گواهینامه به افراد واکسینه شده را اجرای می نماید و به این ترتیب به گفته نخست وزیر این کشور این گواهینامه به مالکان آن امکان آزادی های بیشتری را می دهد. حدود یک چهارم شهفرایندان بلژیک اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

کاهش چشمگیر رضایتمندی از مدیریت بحران دولت آلمان

نتایج یک نظر سنجی بین المللی هم نشان می دهد که میزان رضایتمندی از مدیریت بحران دولتی در دوران کرونا در آلمان و بسیاری کشورهای دیگر کاهش چشمگیری داشته است.

بر این اساس در حالی که در بهار 2020 71 درصد شهفرایندان بر این عقیده بودند که کشورشان به خوبی به بحران کرونا واکنش نشان داده در حال حاضر تنها 48 درصد شهفرایندان چنین دیدگاهی دارند. حدود نیمی از شهفرایندان هم بر این عقیده بودند که دولت آلمان آزادی های شهفرایندان در دوران پاندمی را به شدت محدود نموده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 24,371نف به کرونا مبتلا شده اند و 247 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,946نفر به کرونا مبتلا شده اند و 4 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 9,116نفر به کرونا مبتلا شده اند و 305 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 4,515 نفر به کرونا مبتلا شده و 106 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند..

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,680,378 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 105,387ا نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,423,796نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,543نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,059,821نفر به کرونا مبتلا شده اند و 121,738نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,544,945 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 78,399نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,448,182 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 84,285نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48095

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج جدید کرونا در آفریقا، یک چهارم شهروندان اروپایی علیه کرونا واکسینه شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج جدید کرونا در آفریقا، یک چهارم شهروندان اروپایی علیه کرونا واکسینه شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید