همکاری نویسنده لرستانی و فرمانده انگلیسی، برای گونگادین بهشت نیست!

به گزارش بلاگ پو، غلامرضا نعمت پور کارگردان فیلم مستند برای گونگادین بهشت نیست به نمایش این مستند در تاریخ سه شنبه 22 مهرماه ساعت 18 در تالار شهناز خانه هنرمندان اشاره نمود و به خبرنگاران گفت: داستان این مستند درباره علی میردریکوند نویسنده گمنامی است که در سال 1321 به کمپ انگلیسی ها در خرم آباد می رود و در مدت زمان کوتاهی زبان انگلیسی یاد می گیرد. این نویسنده به یاری یکی از فرماندهان ارتش انگلیس داستان فولکلوری به زبان انگلیسی به نام برای گونگادین بهشت نیست می نویسد که در سال 1965 به عنوان پرفروش ترین کتاب در انگلستان و آمریکا مطرح می گردد، اما از بد حادثه علی میردریکوند یکسال قبل از چاپ کتابش در سال 1964 در شهرستان بروجرد دار فانی را وداع گفت.

همکاری نویسنده لرستانی و فرمانده انگلیسی، برای گونگادین بهشت نیست!

کارگردان فیلم مستند برای گونگادین بهشت نیست که خود او نیز از فیلمسازان لرستانی است درباره آشنایی با نویسنده این کتاب شرح داد: سالها پیش با خواندن کتاب مشاهیر لرستان با این نویسنده گمنام آشنا شدم.

نعمت پور ادامه داد: زمانی که تصمیم گرفتم مستند این نویسنده را بسازم هرچه جستجو می کردم کمتر نشانی از او پیدا می کردم تا اینکه ابتدای سال 1391 عزمم برای ساخت مستندی از این نویسنده جزم شد و با تلاشی یکسال و نیمه و با یاری تیم تحقیق این فیلم توانستم اطلاعات جذاب و تازه ای از این نویسنده به دست آورم که حاصل این اطلاعات فیلم برای گونگادین بهشت نیست شد.

این مستندساز با اشاره کتاب برای گونگادین بهشت نیست گفت: این کتاب تا سالها پس از خروج نیروهای متفق از ایران رویت نشده بود اما علی میردریکوند کتاب برای گونگادین بهشت نیست را از طریق پست برای ستوان انگلیسی می فرستد. در ادامه ستوان همینگ انگلیسی با یاری پرفسور زهنر اقدام به چاپ کتاب می نمایند و سپس کتاب خیلی سریع به زبان های مختلف ترجمه می گردد. با ترجمه کتاب در ایران توسط غلامحسین صالحیار سردبیر وقت روزنامه اطلاعات و جستجوی ستوان همینگ و پرفسور زهنر برای یافتن علی در ایران جنجالی در مطبوعات ایران برپا می گردد.

وی در سرانجام بیان کرد: من سعی کردم همه این وقایع را در این مستند به درستی مطرح کنم.

فیلم مستند برای گونگادین بهشت نیست فردا سه شنبه 22 مهرماه ساعت 18 در تالار شهناز خانه هنرمندان نمایش داده می گردد.

فیلم مستند برای گونگادین بهشتی نیست تا به امروز جوایز متعددی را کسب نموده است که از جمله آنها می توان به دیپلم افتخار بهترین تدوین و جایزه بهترین تحقیق و پژوهش چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان، جایزه بهترین تحقیق و پژوهش سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم بخش پرتره هفتمین جشنواره مستند سینما حقیقت، بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره فیلم مستقل خورشید، بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره اردیبهشت هرمزگان، بهترین تحقیق و پژوهش جشن منتقدین سینمای ایران و سیمرغ بلورین بهترین تحقیق و پژوهش سی و دومین جشنواره فیلم فجر اشاره نمود. همچنین این فیلم به بخش نهایی جشنواره فیلم سیاتل آمریکا و جشنواره تورنتو کانادا راه یافته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22147

به "همکاری نویسنده لرستانی و فرمانده انگلیسی، برای گونگادین بهشت نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری نویسنده لرستانی و فرمانده انگلیسی، برای گونگادین بهشت نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید