واکنش سوریه به اظهارات تند اردوغان

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: سوریه روز شنبه به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه واکنش نشان داد و هدف از آن را در راستای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های ترکیه در اراضی سوریه ارزیابی کرد.

واکنش سوریه به اظهارات تند اردوغان

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: اردوغان همچنان به سیاست گمراه کردن افکار عمومی و دروغ پراکنی های خود برای توجیه تجاوزش به اراضی سوریه و حمایت از گروه های تروریستی ادامه می دهد.

سانا اضافه کرد: رئیس جمهوری ترکیه با ادامه دروغ هایش مدعی نابودی تاسیسات شیمیایی سوریه شده است. اما همه می دانند که سازمان منع سلاح های شیمیایی پیشتر در گزارش هایش تاکید نموده که سوریه هیچ تاسیسات شیمیایی در اختیار ندارد.

سانا توضیح داد: هدف از سخنان غلوآمیز نظام ترکیه در مورد خسارت هایی که به ارتش سوریه وارد نموده است ، تنها سرپوش گذاشتن بر شکست ها و ناکامی های بزرگی می باشد که ارتش سوریه به مزدوران تروریستی ترکیه و نقشه های جنایتکارانه اش علیه مردم سوریه وارد نموده است.

رئیس جمهوری ترکیه ساعاتی پیش در سخنانی مدعی شد که ترکیه بیش از 2 هزار نیروهای سوریه را کشته و 300 وسیله نقلیه، باند هواپیما و انبارهای سلاح های شیمیایی این کشور را نابوده نموده است.

در همین حال بر اساس اعلام سانا ، یگان های ارتش سوریه در حال حاضر درگیر مبارزه با تروریست های جبهه النصره و گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه در محور سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب هستند.

البته همزمان با این عملیات ارتش سوریه با حملات موشکی به مناطق حضور تروریست ها در مزارع غرب شهر سراقب، خسارت های جانی و مادی زیادی به تروریست ها وارد آورده است.

سوریه از اسفند ماه 1389 درگیر بحران ناشی از حمایت بعضی همسایه های این کشور از تروریست هایی از کشورهای مختلف دنیا است.

310311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20879

به "واکنش سوریه به اظهارات تند اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سوریه به اظهارات تند اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید