واکنش مسکو به انتخابات اوکراین: پیروزی زلنسکی فرصتی برای بهبود روابط است

به گزارش بلاگ پو، نخست وزیر روسیه پیروزی ولودیمیر زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را فرصتی مناسب برای بهبود روابط میان مسکو و کی یف قلمداد کرد.

واکنش مسکو به انتخابات اوکراین: پیروزی زلنسکی فرصتی برای بهبود روابط است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، دمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه پیروزی ولودیمیر زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را فرصتی مناسب برای بهبود روابط میان مسکو و کی یف قلمداد کرد.

نخست وزیر روسیه در نخستین واکنش یک مقام دولتی روسیه به انتخاب ولودیمیر زلنسکی، کمدین مشهور اوکراینی که به تازگی پا به سیاست گذاشته است با انتشار مطلبی بر روی شبکه اجتماعی فیس بوک شرح داد: این یک شانس خوب برای بهبود روابط (اوکراین) با کشور ما است.

مدودوف در عین حال تصریح کرده است که قصد رویاپردازی در باره ولودیمیر زلنسکی را ندارد اما اطمینان دارد که رئیس جمهوری جدید اوکراین بدون هیچ شک و تردیدی همان موضعی را در قبال روسیه در پیش خواهد گرفت که پیشتر در طول مبارزات انتخاباتی از آن بهره برده بود.

به اذعان نخست وزیر روسیه نتیجه انتخابات در اوکراین از خواستی روشن و صریح برای اتخاذ رویکردی جدید پرده برداشته است که می تواند به حل مسائل و مسائل این کشور کمک شایانی کند.

زلنسکی که بر اساس نتایج غیررسمی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب 73 درصد آرا پیروزی نهایی را از آن خود کرده است پیش از این اعلام کرده بود در صورت به دست دریافت قدرت اجرایی فرایند صلح در کشورش را با مشارکت روسیه آغاز خواهد کرد.

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین که برای تمدید ماموریت خود در انتخابات روز یکشنبه با ولودیمیر زلنسکی رقابت می کرد با کسب 25 درصد آراء عرصه را به رقیب واگذار و رسما به شکست خود در انتخابات اعتراف کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6438

به "واکنش مسکو به انتخابات اوکراین: پیروزی زلنسکی فرصتی برای بهبود روابط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به انتخابات اوکراین: پیروزی زلنسکی فرصتی برای بهبود روابط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید