پاداش 500 میلیون تومانی ما چه شد؟

به گزارش بلاگ پو، ریاست فدراسیون فوتبال در آخرین واکنش نسبت به این مساله گفته بود به اعضای تیم فوتسال بانوان حق می دهد که گله داشته باشند و در اسرع وقت این پاداش ها پرداخت خواهد شد اما تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده.

پاداش 500 میلیون تومانی ما چه شد؟

این خانم ها حق دارند گلایه نمایند

حدود یک ماه قبل یا شاید چند روز بیشتر بود که پرداخت پاداش تیم های زیرمجموعه فدراسیون فوتبال شامل تیم ملی ، تیم فوتبال ساحلی، تیم فوتسال آقایان و بانوان را آنالیز کردیم که معین شد تیم ملی پاداش های مربوط به جام جهانی را گرفته اما تیم های دیگر همچنان از مسوولان فدراسیون وعده و وعید می شنوند.یکی از این تیم ها تیم فوتسال بانوان است که افتخار بزرگی را برای فدراسیون فوتبال و مهمتر از آن برای مردم و فوتبال ایران به ارمغان آورد و با شرایط سختی که بازیکنانش در پوشش خود دارند بر بام قله قاره ایستاد.حالا سرمربی آن تیم که البته حالا دیگر سرمربی تیم نیست و یکی از بهترین هایش بعد از 9 ماه همچنان نسبت به عدم پرداخت 2 میلیونی شان گلایه مندند و اعتراض می نمایند.

شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم فوتسال بانون می گوید: ماه از قهرمانی دختران ایران در جام ملت های آسیا می گذرد اما هنوز پاداش های آنها پرداخت نشده است. پاداش هر بازیکن 20 میلیون تومان بوده و فکر می کنم پاداش بازیکنان و کادر فنی نزدیک به 500 میلیون تومان یا کمی بیشتر می گردد. سوال من اینجاست آیا طی 9 ماه امکان تهیه کردن چنین پولی برای فدراسیون فوتبال وجود نداشت و دختران تا کی باید منتظر این 20 میلیون تومان باقی بمانند؟

مظفر که حالا تیم فوتسال زنان کویت را راهنمایی می نماید ادامه می دهد:ما میلیون ها دلار برای فوتبال هزینه کردیم و در 40 سال گذشته اتفاقی برای تیم ملی فوتبال کشور رخ نداده است و با این روند مدیریت در 40 سال آینده هم اتفاقی رخ نخواهد داد اما چطور با تیمی که قهرمانی آسیا را به دست آورد و مردم را راضی کرد این طور برخورد می کنیم؟ در یک حساب سرانگشتی متوجه شده ایم به هر یک از بازیکنان تیم ملی در جام ملت ها به خاطر صعود به مرحله نیمه نهایی 500 میلیون تومان پرداخت شده است و این نشان می دهد تیم ملی تافته جدا بافته است. من خیلی به تفاوت در نوع نگاه به تیم های ملی کاری ندارم اما سوال من این است که چرا نباید پاداش دختران ایرانی را بعد از 9 ماه پرداخت کنیم؟ تبعیض در برخوردها که وجود دارد و حال اگر قرار باشد همان پاداش ناچیز هم به آنها پرداخت نگردد آیا انصاف است؟ قهرمانی آسیا در بخش دختران آیا کار کوچکی بود؟ ما برای چیزی که هنوز به دست نیامده است میلیون ها دلار هزینه می کنیم اما برای چیزی که به دست آمده حاضر نیستیم 500 میلیون تومان پاداش بدهیم. با این نوع برخورد ما چیزهایی که به دست آوردیم را هم از دست خواهیم داد و به نظر من این برخورد اصلا قشنگ نیست. البته من معتقدم در فوتسال و در بخش آقایان هم شبیه این برخوردها اجرا شده است در حالی که آقایان ما تیم اول آسیا و سوم جهان هستند.

فاطمه اعتدادی، ملی پوش فوتسال بانوان و خانم گل فصل گذشته لیگ برتر فوتسال در این مورد گفت:هر بار که به خانم صوفی زاده (نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال) و آقای تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) در این مورد گفتیم، آخرین حرفشان این بود که هم مبلغ دلاری و هم مبلغ ریالی که قرار بود به ما بدهند تصویب شده و تا قبل از عید پرداخت می گردد. ما هم امیدوار هستیم این پاداش را تا عید بدهند.

او اضافه کرد:در این مدت فقط صبر کردیم و الان هم منتظریم تا عید این پاداش را بدهند. اردیبهشت سال جاری قهرمان شدیم. آن زمان شرایط مالی با الان کاملاً متفاوت بود و 20 میلیون ارزش داشت اما الان پراید 40 میلیون تومان شده است. به نظرم در این مورد کوتاهی کردند، اما قول دادند تا قبل عید بدهند.

ملی پوش فوتسال بانوان در خصوص پرداخت سریع پاداش یک میلیون دلاری به تیم ملی فوتبال مردان در حالی که این تیم در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا حذف شد، گفت:همواره اعتقاد داشتیم نباید خودمان را با مردان مقایسه کنیم چون این فرق همواره وجود داشته و اگر به این موضوع توجه کنیم باید فوتبال را کنار بگذاریم. اما واقعاً پاداش ما کمترین مبلغ است و هنوز پرداخت نشده است. این موضوع انگیزه بازیکنان تیم را پایین می آورد. می گویند در مسابقات برای چه بدویم؟ البته وقتی به مسابقات می رویم اصلاً به پول و پاداش فکر نمی کنیم و فقط برای دل مان، مردم و پرچم مان می جنگیم ولی وقتی می بینیم اتفاقی نمی افتد انگیزه مان پایین می آید. امیدوارم تا قبل عید پرداخت نمایند چون اگر به بعد عید موکول گردد، فکر نمی کنم اتفاقات خوبی بیفتد.

اعتدادی در سرانجام به سختی هایی که در راه قهرمانی در آسیا کشیدند اشاره و گفت:هیچکس نمی داند ما برای مسابقات آسیایی چقدر سختی، فشار و استرس کشیدیم. افراد ورزشی از سختی ها باخبر هستند ولی افراد عادی فقط قهرمانی را می بینند و همواره تمجید می نمایند اما کسی از پشت پرده خبر ندارد که چقدر سختی کشیدیم. یک سال کامل در اردو بودیم و کمترین چیز می تواند همین پاداش باشد که پرداختش را این همه طول دادند.

این گلایه ها در حالی مطرح می گردد که ریاست فدراسیون فوتبال در آخرین واکنش نسبت به این مساله گفته بود به اعضای تیم فوتسال بانوان حق می دهد که گله داشته باشند و در اسرع وقت این پاداش ها پرداخت خواهد شد اما از زمان انجام آن مصاحبه تاکنون نیز هیچ اتفاقی نیفتاده و بدقولی ها نسبت به تیم فوتبال بانوان ادامه دارد.

از سوی دیگر چنانچه واقع بین باشیم جمع مبلغ پاداش تیم های فوتسال بانوان و آقایان یا تیم فوتبال ساحلی که در سطح قاره و جهان درخشیده اند و عناوین فوق العاده ای به دست آورده اند در مقایسه با پاداش های تیم ملی چیزی نیست و معین نیست چرا این پاداش ها تا الان به تعویق افتاده است.

3

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4411

به "پاداش 500 میلیون تومانی ما چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش 500 میلیون تومانی ما چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید