چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟

به گزارش بلاگ پو، آنالیز ها نشان می دهد بهبود قدرت ماهیچه ها و تقویت عضلات می تواند به پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 یاری کند.

چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟

به گزارش خبرنگاران، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: انجام تمرینات استقامتی حتی به میزان کم نیز می تواند در پیشگیری از دیابت نوع 2 اثربخش باشند.

در این آنالیز متخصصان به مطالعه روی بیش از 4500 فرد بزرگسال در گستره سنی 20 تا 100 سال پرداخته و مشاهده کردند که حجم متوسط عضلانی صرف نظر از استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، چاقی یا فشار خون بالا با کاهش 32 درصدی خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 مرتبط است.

همچنین کاهش خطر ابتلاء به دیابت مرتبط با حجم متوسط عضلانی مستقل از سلامت قلب / ریه است.

به گزارش هلث دی نیوز، این متخصصان در عین حال تاکید کردند: با این حال سطح بالاتری از تقویت عضلانی لزوماً به معنای محافظت بیشتر در برابر دیابت نیست. در واقع مقیاس استانداردی برای ارزیابی قدرت ماهیچه ها وجود ندارد و به همین دلیل پیشنهاد میزان معین و ایده آلی از ورزش های استقامتی در این خصوص کار آسانی نیست.

لذا برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر در این زمینه، انجام تحقیقات و آزمایش های بیشتر مورد احتیاج و بدون شک اینکه چه میزان از این تمرینات در پیشگیری از دیابت مؤثر است به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به ویژگی های اختصاصی هر فرد متفاوت خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5366

به "چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید