کرونا بیمارستان های ژاپن را به مرز فروپاشی کشانده است

به گزارش بلاگ پو، دو موسسه فعال پزشکی در ژاپن با انتقاد از کمبودهای جاری در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کردند، فروپاشی بیمارستان های ژاپن شروع شده است.

کرونا بیمارستان های ژاپن را به مرز فروپاشی کشانده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنیاد بیماریهای حاد ژاپن و نهاد موسوم به جامعه پزشکان اضطراری ژاپن در یک بیانیه مشترک هشدار دادند که با ادامه فرایند فعلی ابتلا به کرونا در ژاپن بیمارستان ها و بخش درمانی این کشور فرو می پاشند.

آسوشیتدپرس خبر داد: در حالی که ژاپن با مسائل ناشی از ابتلای رو به گسترش ویروس کرونا در حال مبارزه کردن است، بیمارستان ها این کشور به طرزی فراینده دارند از پذیرفتن افراد بیمار امتناع می کنند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی و در یکی از جدیدترین موارد امتناع از پذیرش بیمار در ژاپن، 80 بیمارستان آمبولانس حامل یک مرد دارای تب و مسائل تنفسی را پذیرش نکردند و بعد از ساعتها جستجو سرانجام او در یک بیمارستان حومه توکیو پذیرش شد.

بنیاد بیماریهای حاد ژاپن و نهاد موسوم به جامعه پزشکان اضطراری ژاپن با انتشار یک بیانیه مشترک هشدار دادند، بسیاری از مراکز اورژانس در بیمارستانهای این کشور از پذیرش بیماران مختلف شامل افرادی که دچار سکته های قلبی مغزی و دیگر بیماریها امتناع می کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، هر چند در ابتدا به نظر می رسید که ژاپن توانست با بستن اماکن عمومی شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل خود قرار دهد اما ابتلای موارد تازه این رویکرد دولت را به چالش کشیده است.

به گفته این رسانه، شیوع (کرونا) ضعفهای اساسی سیستم بهداشت و درمان ژاپن را برجسته کرده است، سیستمی که برای مدتهای طولانی به خاطر کیفیت بالای بیمه و هزینه های معقول درمانی اش مورد تحسین قرار گرفته بود.

از نظر کارشناسان استنادی آسوشیتدپرس، علاوه بر بی میلی عمومی مردم به رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی، ناکارآمدی دولت و کمبود گسترده تجهیزات حفاظتی مورد نیاز کادر درمانی مقصر شرایط فعلی است.

در این گزارش آمده است: ژاپن فاقد تخت های بیمارستانی، کادر پزشکی یا تجهیزات مورد نیاز است و بستری کردن هر کسی با عوارض ویروس کرونا بیمارستانهای این کشور را با حجم بسیار زیاد بیمار و کمبود پرسنل پزشکی روبرو کرده است.

بنیاد بیماریهای حاد ژاپن و جامعه پزشکان اضطراری ژاپن معتقد هستند که فروپاشی درمان موارد اضطراری در این کشور شروع شده است.

تاکشی شیمازو پزشک دانشگاه اوساکا در این باره گفت: ما دیگر قادر نیستیم که یک کار عادی در زمینه پزشکی و درمان موارد اضطراری انجام دهیم.

بناد پزشکی ژاپن هم با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت، تجهیزات حفاظتی شامل روپوش، ماسک و دیگر اقلام کافی نستند و این موضوع ریسک ابتلای کادر درمانی به کرونا را بالا می برد.

بنا بر گزارش ها، ابتلای کادر درمانی برخی از بیمارستانهای ژاپن سبب شده که آنها مجبور به خود قرنطینگی در خانه بشوند و این موضوع شرایط کمبود پرسنل درمانی در این کشور تشدید کرده است.

هشدار درباره فروپاشی بیمارستانهای در ژاپن در حالی صورت گرفته که رقم کلی مبتلایان کرونا به 9795 و تعداد فوتی ها به 207 نرسیده است.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24324

به "کرونا بیمارستان های ژاپن را به مرز فروپاشی کشانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بیمارستان های ژاپن را به مرز فروپاشی کشانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید