کشورهای جنوب شرق آسیا سطح همکاریهای امنیتی خود را افزایش می دهند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی افزایش نگرانی ها از نفوذ رو به رشد گروه تروریستی داعش در منطقه آسیای جنوب شرقی، وزرای دفاع سه کشور فیلیپین، مالزی و اندونزی روز یکشنبه اعلام کردند که سه کشور مذکور برای ممانعت از عبور و مرور آزادانه تروریستها از مرزهای خود قصد دارند از هواپیماها و پهپادهای جاسوسی استفاده کنند.

کشورهای جنوب شرق آسیا سطح همکاریهای امنیتی خود را افزایش می دهند

این سه کشور آسیای جنوب شرقی از راه اندازی گشت زنی مشترک هوایی بر فراز خطوط مرزی مشترک خود در دریای سولو طی ماه میلادی جاری خبر دادند که افزون بر گشت زنی های دریایی کنونی انجام خواهد شد.

مقامات منطقه ای همچنین خواهان افزایش همکاریهای چندجانبه برای مقابله با عواقب جنگی طاقت فرسا با تروریستهای وابسته به داعش در جنوب فیلیپین شدند.

لی لونگ دبیرکل اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در همایش سالانه امنیت منطقه ای که در سنگاپور برگزار گردید، گفت: گروههای تروریستی از مرزهای باز میان کشورهایمان برای تسهیل روند انتقال نیرو و تجهیزات خود سوء استفاده می نمایند.

لازم به ذکر است که منطقه جنوب شرق آسیا دارای جمعیتی بالغ بر 600 میلیون نفر است که در آن، کشور اندونزی دارای بیشترین جمعیت مسلمان می باشد. مقامات دو کشور اندونزی و مالزی- هردو با جمعیت اکثریت مسلمان- اعلام نموده اند که هزاران تن از شهروندان آنها از هواداران گروه تروریستی داعش هستند. تخمین زده می گردد که صدها تن از این شهروندان افراط گرا برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر نموده اند.

لازم به ذکر است که مقامات اندونزی گروه تروریستی داعش را عامل بمب گذاری ماه گذشته در این کشور می دانند که به مرگ سه مأمور پلیس انجامید.

مقامات اطلاعاتی نیز اعلام نموده اند که طی ماههای اخیر، دهها تن از معارضان وابسته به داعش از کشورهای اندونزی و مالزی، با عبور از مرز خود را به میندانائو در جنوب فیلیپین رساندند.

شایان ذکر است که کشورهای اندونزی، مالزی و فیلیپین با مساعدت سنگاپور از اواخر سال میلادی گذشته و در پی آدم ربایی های گروه ابوسیاف وابسته به داعش، گشت زنی های دریایی مشترک خود را در دریای سولو شروع کردند.

به همین دلیل، وزیر دفاع اندونزی به خبرگزاری رویترز گفت که کشور متبوع وی درنظر دارد از پهپادها و هواپیماهای تجسسی در مرز مشترک خود با فیلیپین استفاده نماید. این تدابیر با هدف جلوگیری از فرار شورشیان وابسته به داعش از فیلیپین به کشورهای همسایه اتخاذ می گردد.

این در حالی است که کارشناسان حوزه امنیتی هشدار داده اند که کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه فیلیپین و اندونزی در برابر نفوذ و گسترش گروه تروریستی داعش- که در حال حاضر متحمل شکستهای سنگینی در عراق و سوریه شده است- بسیار آسیب پذیرند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11883

به "کشورهای جنوب شرق آسیا سطح همکاریهای امنیتی خود را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای جنوب شرق آسیا سطح همکاریهای امنیتی خود را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید