کیسه سیمان زیست تخریب پذیر نانویی صادر شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی ماهانه قریب به 3 میلیون کیسه سیمان زیست تخریب پذیر را به کشورهای همسایه صادر می نماید. درخواست برای این محصول به قدری افزایش یافته که این شرکت در کوشش برای افزایش ظرفیت فراوری خود است. هند از این شرکت درخواست انتقال فناوری دارد.

کیسه سیمان زیست تخریب پذیر نانویی صادر شد

ممنوعیت استفاده از کیسه های پلیمری موجب شده تا شرکت های فراورینماینده سیمان به دنبال جایگزین مناسب برای این کیسه های پلاستیکی باشند. در حال حاضر قیمت هر بسته کاغذی سیمان به حدی بالا است که ارزش مالی استفاده از کیسه های کاغذی افت نموده است.

در این شرایط، این شرکت گونی بافته شده از نخ زیست تخریب پذیر حاوی نانوذرات جهت بسته بندی سیمان را در خط فراوری خود دارد محصولی که به شدت مورد توجه بازار داخل و خارج قرار گرفته است.

بهزاد غفارزاده، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت گفت: در حال حاضر تقاضا برای این محصول بسیار بیشتر از ظرفیت فراوری ما است. 23 شرکت فراوری سیمان در داخل کشور و مشتریان متعددی از کشورهای همسایه از این محصول استفاده می نمایند.

وی درباره بازار صادرات این کیسه های سیمان گفت: دو ماه قبل 5 میلیون کیسه به عراق صادر نموده ایم و مقرر شده تا برای فصل بهار نیز 5 میلیون کیسه دیگر به این کشور صادر کنیم. سفارش 12 میلیون کیسه از سوریه دریافت نموده ایم، 300 هزار کیسه به تاجیکستان و 250 هزار کیسه به ترکمنستان فرستاده ایم، سفارشات متعددی از شرکت های دیگر در کشورهای همسایه داده شده است که در حال حاضر ظرفیت تأمین این حجم از سفارش را نداریم در نتیجه به دنبال توسعه خط فراوری و افزایش ظرفیت فراوری هستیم.

غفارزاده گفت: استفاده از کیسه های کاغذی صرفه مالی ندارد و این کیسه های زیست تخریب پذیر از نظر قیمت 25 درصد هزینه کیسه های کاغذی است، بنابراین جذابیت مالی بالایی برای شرکت های فراورینماینده سیمان دارد.

وی ادامه داد: این محصول نسل جدیدی از نانوکامپوزیت ها با پایه پلی پروپیلن است که براساس فناوری نانو به فراوری رسیده و از آن برای فراوری نخ، پارچه و کیسه مخصوص سیمان، گچ و آرد استفاده می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20202

به "کیسه سیمان زیست تخریب پذیر نانویی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه سیمان زیست تخریب پذیر نانویی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید