30 درصد خانه های ارزیابی شده در سیل آق قلا احتیاج به نوسازی دارد

به گزارش بلاگ پو، فرماندار شهرستان آق قلا از ارزیابی 4300 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای این شهرستان اطلاع داد و گفت: 30 درصد واحدهای مسکونی ارزیابی شده در سیل اخیر احتیاج به نوسازی دارد.

30 درصد خانه های ارزیابی شده در سیل آق قلا احتیاج به نوسازی دارد

به گزارش خبرنگاران، وبه نقل از فرمانداری آق قلا، امانگلدی ضمیر گفت: تاکنون 3000 واحد مسکونی در سطح روستاها و 1300 واحد در سطح شهرها توسط کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن برآورد خسارت شدند.

وی از پرداخت یاری های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه برای احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده اطلاع داد و اضافه نمود: مبلغ 100 میلیون ریال یاری بلاعوض و 400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 سال برای روستاها و مبلغ 120 میلیون ریال یاری بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 سال برای شهروندان خسارت دیده در سیل اخیر در نظر گرفته شده است.

فرماندار آق قلا توضیح داد: برای بازسازی واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها مبلغ 20 میلیون ریال یاری بلاعوض و 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 5 سال و همچنین 20 میلیون ریال یاری بلاعوض برای معیشت و خسارت لوازم خانگی از سوی دولت در نظر گرفته شده است که با تکمیل ارزیابی کارشناسان به خسارت دیدگان از سیل اخیر پرداخت خواهد شد.

ضمیر در ادامه گفت: 52 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی و 215 هکتار از باغات شهرستان دچار آسیب شدند. 3 هزار و 502 رأس دام سبک و سنگین و یک میلیون و 335 هزار قطعه طیور در سیلاب اخیر تلف شدند.

وی بیان نمود: 830 هکتار از کانال های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی، 515 هکتار از مزارع پرورش آبزیان و 225 کیلومتر از جاده های بین مزارع کشاورزی شهرستان دچار خسارت شدند.

فرماندار آق قلا اظهار کرد: مجموع خسارت سیلاب به بخش کشاورزی 461 میلیارد تومان برآورد شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6212

به "30 درصد خانه های ارزیابی شده در سیل آق قلا احتیاج به نوسازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد خانه های ارزیابی شده در سیل آق قلا احتیاج به نوسازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید