94 درصد مبتلاها به ویروس کرونا در مناطق شهری هستند

به گزارش بلاگ پو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه 94 درصد از مبتلا شدگان به ویروس کرونا در استان قزوین مربوط به مناطق شهری هستند، گفت: کسبه خرد، وسایل حمل و نقل عمومی و کارخانجات از جمله مراکزی هستند که افزایش ریسک بیماری ویروس کرونا در آنها بالا اعلام شده است.

94 درصد مبتلاها به ویروس کرونا در مناطق شهری هستند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر پیمان نامدار در نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: هرچند امروز ما شاهد به تثبیت رسیدن این بیماری در سطح استان هستیم اما به لحاظ روانی و اقتصادی باید مردم را همچنان آگاه کنیم.

وی، علت ادامه آمار فوتی های ناشی از کرونا در سطح استان را محصول فعالیت این ویروس در اواخر سال گذشته دانست و افزود: امروزه از 60 تست اجرا شده تنها 20 مورد آن مثبت می باشد در حالیکه این شرایط در 21 روز گذشته بیشتر از این تعداد بوده است.

نامدار با اشاره به فعالیت برخی صنوف کم خطر از 23 فروردین ماه جاری، گفت: در صورتی که تمهیدات لازم بهداشتی صورت بپذیرد بدون شک وارد پیک دوم این بیماری خواهیم شد.

وی افزود: به لحاظ سنی نیز 52 درصد مبتلاها به ویروس کرونا را مردان و 48 درصد را نیز زنان تشکیل داده و محدوده سنی ابتلا نیز 60 سال بوده است.

94 درصد مبتلاها به ویروس کرونا مناطق شهری هستند

نامدار با بیان اینکه 94 درصد از مبتلا شدگان به ویروس کرونا در استان قزوین مربوط به مناطق شهری هستند، گفت: این مساله بیانگر آن است که با توجه به پاک بودن محیط های روستایی، باید با تمهیدات لازم ارتباط بین این مناطق با شهرها را به نوعی قطع کرد تا حداقل روستاهای ما بتوانند پاک بمانند.

این مسئول با اشاره به آغاز مجدد فعالیت برخی از اصناف بی خطر، افزود: با هماهنگی بیشتر بین بخشی میان دستگاه ها باید عملیات نظارت و پایش های خود در حوزه را بیشتر کنیم تا شاهد کمترین آلودگی ها در این بخش باشیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23558

به "94 درصد مبتلاها به ویروس کرونا در مناطق شهری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "94 درصد مبتلاها به ویروس کرونا در مناطق شهری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید