تنها دستاورد برجام در حوزه گردشگری بود

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل موسسه جشنواره های کیش بابیان اینکه افزایش گردشگران خارجی در دوره یکساله بعد از برجام رخ داد وفروکش کرد، گفت: در حال حاضر سیلی از توریست های حاشیه خلیج فارس بعنوان گردشگر وارد ایران می شوند، ولی این روند برگرفته از فعالیت های میراث فرهنگی نیست.

تنها دستاورد برجام در حوزه گردشگری بود

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محسن قریب، مدیرعامل موسسه جشنواره های کیش با حضور در برنامه رواق تماشا با بیان اینکه گسترش گردشگری در ایران و جهان با آثار و فواید خوبی اتفاق می افتد، گفت: امیدواریم این روند در کشورمان منجر به رخداد های خوبی گردد همانطور که شکوفایی اقتصاد بسیاری کشور ها در رهگذر صنعت گردشگری اتفاق می افتد.

وی گردشگری را اقتصاد سوم جهان معرفی کرد و اضافه کرد: این صنعت گاه نقش اول را دارد؛ ولی ما هنوز نتوانسته ایم از آن بهره برداری کنیم.

قریب تحریم و مسائل مالی را منجر به مغفول ماندن این بخش در ایران دانست و اضافه کرد: تجربه همه کشور ها در تحریم، توجه به توسعه صادرات و گردشگری بوده که باید به ظرفیت های داخلی اتکای بیشتری می کرد.

مدیرعامل موسسه جشنواره های کیش، گردشگری را صادرات نامرئی خواند و اضافه کرد: متاسفانه شعاری برخورد نموده و کاربردی وارد حوزه گردشگری نشده ایم.

قریب ادامه داد: گردشگری هیچگاه سیاستی معین نداشته؛ زمانی شعار 20 میلیون گردشگر در میان بود، ولی روش های اجرا در این راستا نبوده و میزان سرمایه گذاری این رقم را پوشش نداده است.

وی اضافه کرد: اتفاقات گردشگری حاصل از سیاست های کلان کشور است و دولت تصمیم می گیرد بصورت مقطعی تصمیماتی بگیرد؛ مثلا اگر برجام رخ داد، ورود گردشگر در بازه زمانی افزایش یافت و هیچ ربطی به سازمان میراث نداشت.

قریب با اعلام اینکه بی ارزش شدن پول ملی سفر به ایران را ارزان نموده است، اضافه کرد: در حال حاضر سیلی از توریست های حاشیه خلیج فارس بعنوان گردشگر وارد ایران می شوند، ولی بر گرفته از فعالیت های وزارت میراث نیست.

وی ابراز امیدواری کرد سیاست مدون وزارت میراث در دوره جدید را ببینیم که به ورود گردشگران بیشتر به کشور منجر گردد.

در ادامه محمدرضا رشیدی، محقق و مدرس گردشگری با بیان اینکه مدیریت گردشگری برنامه محور نیست، اضافه کرد: با چنین گفتمان و رویکردی وقتی به سفارش سازمان یا وزارتخانه ای یا دولت، گردشگری به اجبار رونق گیرد قطعا کاری هدفمند انجام نگرفته است.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: یکی از معضلات موجود اینست که پروژه تعریف می گردد، ولی در نهایت معضلات دیگری پیش می آید؛ گاه زمان مناسب به اتمام می رسد، ولی پروژه به کار نمی آید.

رشیدی به رادیو گفت: وگو گفت:: بسیاری کشور ها برنامه های گردشگری خود را بازنگری می نمایند، ولی ما هنوز هیج برنامه مدونی در این حوزه نداریم.

وی اعلام کرد: حتی بسیاری تحقیقات و پروژه های الزامی برای توسعه گردشگری به روز نیست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12757

به "تنها دستاورد برجام در حوزه گردشگری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها دستاورد برجام در حوزه گردشگری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید